Nuffnang Ads

Thursday, July 31, 2014

Senangnya anak ko tido


Tengok ko, tido dengan beg nemo sekali, kekdahnya takmo bukak beg tu dari pergi pasar pagi tadi.
Ada beberapa orang komen anak aku nih senang beno tido, peluk jek dah tido, minum susu baring2 jek tido, baring2 dalam kete tido, maknya tido jap gi anaknya pon tido.

Alhamdulillah, syukur la anak aku nih senang nak handle. Tak banyak kerenah kecuali dia jenis yang aktif la, lompat sana sini jerit2 bagai.

Budak nih bila dah mandi, kenyang, puas main, kita sayang dia, senang la dia nak tido. Tapi tengok jugak la keadaan, ada kala seharian gak tak tido.

Comel nih sejak baby memang tak berbuai, cuma kat rumah nanny jek la dah request dari dorang kan, katanya takmo budak2 terpijak ke kan. Tapi bila balik rumah, ok jek tido takyah buai.

Aku pon pelik la dengan berbuai nih kan. Orang kata budak kalo buai senang tido. Tapi yang aku tengok bila berenti jek buai, terjaga balik. Penat pulak mak pak nanny berbuai sampai lenguh tangan nak bagi budak tido.

Macam Comel, ada masa sblom tido dia akan garu2 satu badan. Aku layan jek la dia menggaru, bubuh2 ubat kat bintat gigit nyamuk ke kan, kendian tido la dia. Tapi tak ke sama melayan jugak kan, sama la dengan berbuai kan? Pada aku baik ulit2 anak gitu, skij to skin touch lebih baik dari buai2 gitu.
Apa2 pon terpulang la masing2 kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...