Nuffnang Ads

Friday, October 31, 2014

Crim & Coal

Itulah nama ikan2 pertama Comel, mine too. Yup our first fish.
Crim - crimson, yang warna merah tu.
Coal - coal, yup yang warna hitam tu.
Hampir setiap minggu kitorang pergi pasar malam & tengok ikan. Baru tadi membeli. Itu pun lepas tanya camne penjagaan ikan.
Nyonya tu kata pakai air paip yang dibiar seharian, ataupun boh antichlorine. Tukar air bila dah terlalu kotor. Tak perlu mesin oksigen. Nampak macam senang kan?
Comel pilih sekor merah & sekor hitam, RM1 sekor. Aku pon tatau spesis apa nih, haha, lupa pulak tanya. Itu pun Comel nak tambah lagi. "Another one, another one", katanya. Tapi aku takut nak bela banyak2, takut mati la pulak.
Tambah sebotol anti-chlorine & sepeket kecik makanan ikan, total RM4.50. Super cheap la untuk first timer macam aku nih, haha.
Jadik la tu 2 ekor. Itu pun dia dok goncang2 bekas plastik ikan tu, haih ganas betul anak aku nih, pening jugak ikan tu kang.
Boleh la ikan2 tu temankan marimo aku kat rumah tu. Marimo pun tinggal dalam bekas ala tupperware jek, haha. Ntah bila la nak beli balang.
Kemain suka anak aku dengan ikan2 dia tu. Siap amik bangku dok depan bekas ala tupperware tu. Ok la, tengok la nanti kalo kita dah pandai bela ikan, boleh bela banyak2 sikit kan. Insya Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...