Nuffnang Ads

Sunday, May 3, 2015

Asrama atau tidak?

Betul jugak tu. Kalo ikutkan keadaan rumah mak bapak aku dulu tak berapa conducive la untuk belajar. Bilik satu jek, meja makan tu jek la satu2nya meja kat rumah.

Buku yang ada pun harap buku teks pinjaman. Dengan adik2 lagi, rumah dah la sempit, pastu bising pulak, camne nak concentrate study eh?

Masa form 4 aku masuk asrama, masa tu bbrp bulan sebelum tu adik aku dapat masuk asrama. Jadi tinggal la yang bongsu tu, kemain jeles dia.

Dok asrama bagus, personal space yang jauh lebih bagus sebab aku dok asrama dengan partition bilik untuk 2 orang. Makan 6x sehari. Jadual prep lagi. Buku pulak cikgu2 kata pakai buku teks jek, yang semestinya dibeli supaya kita boleh catat & guna lagi sampai form 5. Takyah nak buku rujukan, beza betul dengan sekolah dulu.

Tapi kalo anak aku nak dok asrama, rasanya tak perlu kot sebab kemudahan kata rumah pun dah ok. Tapi kalo dia bak masuk, Mummy ok jek, asalkan anak Mummy belajar dengan bagus.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...