Nuffnang Ads

Wednesday, April 6, 2016

Janganlah marah anak tu beriya2 sangat

Aku memang garang, tapi kan dengan si kenit nih memang tokleh marah lama la. Dia pandai amik hati, kalo dah silap pandai mintak maaf & sedih sangat dengan kesalahan dia. Anak Mummy sayang penyejuk hati Mummy.

Kita mak2 nih tokleh marah anak beriya2, teruk2 atau lama2. Marah untuk mengajar ok, jangan hukum anak sebab frustrated kat diri sendiri. Lead by example, tengok perangai anak, tu la perangai ko, lebih2 lagi single mother nih.

Kalo aku marah kan, dia akan senyapkan diri, tempoh bertenang, kadang tu sampai tertido. Lepas tu aku tego la dia, ajak makan, bagi susu ke, time tu la dia akan mintak maaf & cakap, "Mummy happy? I'm sorry Mummy", huhu sedih ooo. Tapi mak kena cekal, "I'm not angry anymore, it's ok, baby. Jangan buat lagi". Kejap lagi kan balik la perangai asal, bising2, melompat2 dia tu 😅

Aku bangga dengan anak aku, boleh la bawak majlis, alhamdulillah. Cuma bertabahlah perangai dia yang sangat lasak, tu confirm belah bapak dia, diakui oleh MIL & mak aku sendiri, huhuhu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...