Nuffnang Ads

Monday, December 12, 2016

Cuba-cuba mekap baru: bedak korea

Tadi lepas lunch aku cuba la satu bedak muka all in one dari korea. Kalo keluar jenjalan weekend aku memang rajin mekap, so promoter nih buang la mekap aku dulu pakai wet tissue. Nih la 1st time aku bagi orang remove mekap aku, nak cuba punya pasal kan.

Dia kata mekap aku tebal bila nampak gelap kaler bedak kat tisu dia tu. Aku pon fikir, lor dah bedak aku gelap kan, tapi promoter nih dok la highlight aku pakai foundation & bedak bla bla... 2 layer mekap bla bla... Aku biar jek la sebab nak try bedak tu kan. Tadi test kat tangan nampak cantik pulak wpun kaler dia cerah, nak tengok apa kaler lain dia ada.

Dia pakaikan aku bedak kaler beige sebab katanya dia pon pakai kaler tu & lama2 nanti dia akan blend dengan skin tone. Bedak tu macam cream & kena apply pakai flat kabuki brush. Pastu dia pakaikan sikit blusher & lipstick yang dah nak sampai ke dasar 😅 (read: dah nak habis)

Bila tengok cermin, mak aih dah macam kabuki mask. Lipstick tu aku no komen sebab dah nak habis pastu kering2 kat bibir. Aku tak berkenan la putih semacam gini, bab berkilat tu aku tak kisah sangat sebab korean make-up memang gitu.

Pastu promoter tu kesat balik sikit & apply bedak kaler natural pulak, yang nih gelap sikit. Bila siap, adeh nampak merah pulak kulit aku. Aku pon test kat lengan, yang beige tu sangat la cerah. Kaler natural tu pulak red undertone pulak which is a big no no for my skin.

Aku bgtau la, kaler tu tak sesuai untuk kulit aku sebab aku suka dengan kaler kulit aku, aku tamau pakai bedak terlampau cerah & kaler natural tu tak sesuai untuk kulit aku yang kena pakai yellow undertone. Dalam gambo nih nampak muka aku merah, lagi la bila compare dengan tangan.

Promoters nih pon satu hal, memang la keje dorang nak lakukan produk, tapi tak elok la kondem mekap orang kot ye pon. Mekap aku wpun 2 layer tapi the right shade for my skin, sebab tu nampak warna gelap kat wet tissue, bukan sebab mekap tebal, sebab kulit aku gelap la adoi. Tak nampak natural pon bila pakai bedak yang 2-3 shades lagi cerah wpun hasilnya nampak licin. Promoters tu blessed with good skin, bedak tu memang nampak cerah tapi ok la takde la obvious sangat. Nih muka aku nampak sangat la bertopeng oi.

Aku kan dari awal minat nak beli, tapi tu la turn off bila dia kata mekap aku tebal. Pastu dok insist kaler beige tu sesuai dengan aku. Tapi ok la, lepas aku bagi tau bedak tu tak sesuai dengan tone kulit aku, dia kata dia akan bgtau founder, bagus la gitu.

After a while, muka aku jadi super berkilat & blusher tu pon dah hilang kaler. Good effort untuk keluarkan produk sendiri cuma sila cuba formula yang lebih baik lagi pasnie.

Aku dulu pon pakai bedak cerah dari muka, sebab nak samakan dengan kulit tangan. Lama2 lepas pandai jaga kulit, kulit aku dah match dengan kaler bedak tu jadi betul la kaler bedak tu kan, haha 😅 Sekarang nih orang soh aku pakai lagi cerah pulak, adoi la.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...